Przejdź do treści
Sprawy Urzędowe
Portal rzgow.gmina.plus daje możliwość pobierania wniosków oraz wysłania ich przez internet
Projekty Unijne

visibility WERSJA DLA NIEDOWIDZĄCYCH
text_fields ROZMIAR: A A A
  • Strona Główna Gmina Rzgów

Wycieczka nam bliska

11- 12 maja 2017 r. odbył się wyjazd pt. „Wycieczka nam bliska”. Brali w nim udział uczniowie kl. IIa, IIb i IIIa Zespołu Szkół w Sławsku wraz z opiekunami: p. E. Lewandowską, p.  M. Krygier i   p. K. Bartosik.

Pierwszym punktem wycieczki był pobyt w Lądzie w Ośrodku Edukacji Przyrodniczej. Odbyła się tam lekcja popularno- naukowa, w trakcie której zapoznaliśmy się z roślinnością, zwierzętami zamieszkującymi Nadwarciański Park Krajobrazowy. Następnie udaliśmy się do Czarnegobrodu, gdzie poznaliśmy pracę garncarza. W wytwórni naczyń glinianych po krótkim wstępie i prezentacji każdy z nas mógł usiąść za kołem garncarskim i własnoręcznie ulepić sobie naczynie. W oczekiwaniu na swoją kolej  braliśmy udział w zabawach zręcznościowych. Kolejnym punktem wyjazdu był pobyt w Wolicy, gdzie po  zakwaterowaniu w hotelu odbył się najbardziej oczekiwany punkt naszej wycieczki – jazda konna. Po bardzo emocjonujących przeżyciach z nią związanych udaliśmy się do hotelowej restauracji na obiado-kolację. Po  odpoczynku wyszliśmy w teren, aby zapoznać się z najbliższą okolicą. W tym czasie uczestniczyliśmy w podchodach, a wieczorem zabawiliśmy się w „gonitwę za świetlikiem”- wszyscy byliśmy zadowoleni. W pokojach czekała na nas kolejna niespodzianka- rozwiązywanie zaszyfrowanych zadań. Każda grupa poradziła sobie z tym znakomicie. Po wieczornej toalecie, do późnych godzin nocnych w pokojach  graliśmy w gry planszowe, karty i kalambury. Drugiego dnia po obfitym, smacznym śniadaniu udaliśmy się do Rezerwatu Archeologicznego  „Kaliski Gród Piastów” na Zawodziu, gdzie poznaliśmy najstarsze ślady osadnictwa. Spacer po Starym Mieście w Kaliszu zakończyliśmy posiłkiem w Mac Donald`s. Ostatnim punktem wycieczki był pobyt    w Gołuchowie, tam wysłuchaliśmy historii zamku, który ma ponad 400 lat. Alejkami pięknego angielskiego parku przeszliśmy do zagrody żubrów. Poza królem puszczy mogliśmy  też zobaczyć: koniki polskie, daniele i dziki.

Zmęczeni ale zadowoleni, pełni wrażeń i nowych doświadczeń wróciliśmy do szkoły, gdzie czekali na nas stęsknieni rodzice.  Już planujemy kolejny i dłuższy wyjazd w przyszłym roku szkolnym.

Biuletyn Informacji Publicznej  Dziennik Ustaw  Monitor Polski  ePUAP

Pogoda w naszej Gminie

kwietnia 2024

Dziś są imieniny:
    brak wydarzeń

DRUKI DO POBRANIA CEEB GOSPODARKA ODPADAMI INWESTYCJE Czyste Powietrze TWÓJ DZIELNICOWY Zamówienia Publiczne DOSTEPNOŚĆ UNIA EUROPEJSKA Państwowy Fundusz Celowy Pomoc Prawna MAPA GMINY GISON CERTYFIKATY KLAUZULE INFORMACYJNE WOJSKA OBRONY TERYTORIALNEJ GEOPORTAL POWIATU KONIŃSKIEGO

Projekt dofinansowano ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji.