Przejdź do treści
Sprawy Urzędowe


Wersja strony dla niedowidzących
ROZMIAR: A A A   
  • Strona Główna Gmina Rzgów
  • Strona Główna Gmina Rzgów
  • Strona Główna Gmina Rzgów
  • Strona Główna Gmina Rzgów
  • Strona Główna Gmina Rzgów

Wspieramy i promujemy talenty

W Publicznym Gimnazjum w Sławsku - od wielu już lat - króluje metoda projektu,  która daje uczniom możliwość rozwijania i poszerzania swoich zainteresowań, bo często realizowane zadania wykraczają poza materiał lekcyjny. To też działanie w sposób niestandardowy i twórczy, dające wiele impulsów do intensywniejszej pracy indywidualnej,  ale też efektywnej pracy zespołowej.

Wiosna to czas podsumowań  i „wielkich finałów” ogólnoszkolnych  interdyscyplinarnych projektów edukacyjnych, które na przestrzeni kilku miesięcy były realizowane w sławskim gimnazjum. Każdy uczeń mógł znaleźć coś dla siebie – zarówno humanista, jaki i pasjonat przedmiotów matematyczno – przyrodniczych czy też języków obcych.

Pierwszy z projektów – realizowany już od 9 lat na zasadzie wieloetapowego konkursu – to „Humanista Roku” – skierowany do tych, którzy chcieli poszerzyć swoją wiedzę z zakresu przedmiotów humanistycznych. Projekt koordynowany przez panią Monikę Frasz – w ścisłej współpracy z innymi nauczycielami przedmiotów humanistycznych, trwał ponad cztery miesiące, uczestniczyło w nim 16 uczniów z wszystkich klas gimnazjalnych, a jego uwieńczenie to uroczysty finał na forum szkoły. Wzięło w nim udział czworo najlepszych, którzy na forum szkoły prezentowali swoje umiejętności humanistyczne – między innymi – przemawiali do zebranych.

Zaszczytny tytuł HUMANISTY ROKU 2017 zdobyła Julia Karmowska!, która jest także LAUREATKĄ Wojewódzkiego Konkursu Języka Polskiego,

Drugie miejsce - Ania Perczyńska, trzecie - Karol Makowski, a czwarte – Marcelina Bartczak.

Kolejny z projektów ogólnoszkolnych – skierowany do „umysłów ścisłych” – to  „Nauki ścisłe wszechstronność wykorzystania w życiu codziennym”, w tym roku przebiegający pod hasłem: POGODA. Projekt matematyczno – przyrodniczyjuż jego VIII EDYCJAto zmagania zespołów klasowych,  ale i indywidualistów, którzy interesują się tymi przedmiotami.

Wielki Finał to prawdziwa matematyczno – przyrodnicza uczta – zarówno dla uczestników projektu, którzy mogli wykazać się zdobytą wiedzą i umiejętnościami, ale też dla oglądających, którzy z podziwem patrzyli na przeprowadzane przez młodych naukowców doświadczenia.

Uczniowie pracowali już od grudnia nad swoimi zadaniami, a w tym roku były one związane ze zjawiskami pogodowymi:

  • Prezentacje multimedialne na temat: "Ekstremalne zjawiska pogodowe” –
    I miejsce Julka Janc i Ania Perczyńska 
     z klasy I.
  • Wykonanie barometru – I miejsce Natalia Samulczyk z klasy I.
  • Prezentacje multimedialne na temat: „Czynniki biometeorologiczne, ich wpływ na zdrowie i samopoczucie człowiek oraz jak udzielić pomocy  innej osobie w przypadku jej zasłabnięcia?” –  I miejsce Marcelina Bartczak, Klaudia Jaszczak, Julka Karmowską oraz Klaudia Szczecińska z klasy IIIa.
  • Plakaty prezentujące wyniki obserwacji pogody dla trzech miast: Gdańsk, Poznań i Zakopane – I miejsce Ola Janc, Sandra Juszczak, Ola  Miskiewicz i  Dagmara Rządkowska z klasy IIIb.
  • Prezentacje multimedialne na temat zjawisk fizycznych występujących w pogodzie –  I miejsce –  Kacper Kubiak i Karol Makowski z klasy IIIa.
  • Doświadczenia związane ze zjawiskami fizycznymi występującymi w pogodzie –
    I miejsce Kacper Kubiak i Karol Makowski
     z klasy IIIa.
  • Prezentacje multimedialne, bądź filmiki  nt. „Kwaśne deszcze – czym są, jak powstają oraz jakie są skutki ich występowania?” – I miejsce Łucja Grabowska, Martyna Dryjer, Gosia Juszczak oraz Kasia Karwowska z klasy IIIa.
  • Plakaty nt„Jak skutecznie zapobiegać kwaśnym opadom?” – I miejsce –  Łucja Grabowska, Martyna Dryjer, Gosia Juszczak oraz Kasia Karwowska z klasy IIIa.
  • Doświadczenia chemiczne, w których prezentowane  były zjawiska pogodowe –  
    I miejsce Wojtek Leszczyński i Wiktor Tyczkowski z klasy I.
     

Wszystkie zadania zostały ocenione przez nauczycieli uczących danego przedmiotu, którzy przydzielili odpowiednią liczbę punktów dla klasy. Podsumowując zdobyte punkty, najlepsze okazały się klasy:

I miejsce – klasa III a

II miejsce – klasa I

III miejsce – klasa III b

Swoje talenty językowe sławscy uczniowie mogli rozwijać realizując projekt „Poliglota Roku”.
To ogólnoszkolny konkurs organizowany prze nauczycielki języków obcych: p. Joannę Sosnowską i p. Marzenę Bacherę już po raz czwarty. Składa się on z trzech etapów. Pierwszy z nich dotyczył znajomości środków gramatycznych z języka angielskiego i niemieckiego, a etap drugi sprawdzał rozumienie tekstów słuchanych  i czytanych.  Po drugim etapie w tym roku do finału doszło sześcioro uczniów klasy IIIa: Łucja Grabowska, Julia Karmowska, Andżelika Kunicka, Kacper Kubiak, Karol Makowski, Klaudia Szczecińska. Tegoroczni finaliści musieli wykazać się wiedzą z dziedziny kultury Anglii i Niemiec. Kolejnym zadaniem było udzielenie odpowiedzi na pytania do filmów anglo- i niemieckojęzykowego. Zadanie ostatnie polegało na odpowiednim zareagowaniu w języku angielskim i niemieckim w określonych sytuacjach.

Nasi finaliści nie tylko doskonale rozumieją języki obce w piśmie, ale potrafią też zastosować je w sytuacjach komunikacyjnych. Gratulujemy wszystkim, ponieważ biegłość językowa już jest zwycięstwem każdego finalisty. Zdecydowaną zwyciężczynią i poliglotką roku została Julia Karmowska. Miejsce II zajął Kacper Kubiak, a III miejsce przypadło Łucji Grabowskiej.

 

Warto tutaj nadmienić, że nasza Poliglotka - Julia Karmowska jest również finalistką Wojewódzkiego Konkursu z Języka Angielskiego.

Uczniowie z różnorodnymi talentami – trzeba ich zauważać i stwarzać optymalne warunki do rozwoju ich zainteresowań i zdolności. Po prostu trzeba w nich zainwestować, by także sami zechcieli uwierzyć, że intensywna praca nad sobą może dać niezwykłe efekty. Służą temu właśnie  różnorodne projekty edukacyjne i zaangażowanie nauczycieli, którzy pomagają swym podopiecznym w ich realizacji.  Udział w takim przedsięwzięciu wymaga od młodego człowieka niemałej pracy, stąd nie tak wielu podejmuje się tego zadania. Jeśli jednak wypełnia swoje zobowiązania rzetelnie i z odpowiednią motywacją, może liczyć na szybkie i satysfakcjonujące efekty w nauce, wspaniałe osiągnięcia, a nauczycielowi dostarcza prawdziwej satysfakcji i dumy.

 


    Biuletyn Informacji Publicznej  Dziennik Ustaw  Monitor Polski  ePUAP

    Pogoda w naszej Gminie

    12
    grudnia 2017

    Dziś są imieniny:

    DRUKI DO POBRANIA OFERTA INWESTYCYJNA GOSPODARKA ODPADAMI PRZYGARNIJ PSA UNIA EUROPEJSKA RODZINA 500 PLUS MAPA GMINY GISON CERTYFIKATY


    Projekt dofinansowano ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji.
    strzałka do góry